Reklama jest w stanie realizować się poprzez rozmaite działania. Jej oblicze może być oczywiście standardowe, nakierowane na dystrybucję ulotek, rozmieszczanie banerów czy rozpowszechnianie określonych treści w internecie. Dobrym pomysłem jest jednak również wykorzystanie w celach marketingowych bardziej niekonwencjonalnych środków. Na przykład takich jak plandeka samochodowa.
Czym jest plandeka samochodowa? To pokrycie, które stosuje się zazwyczaj do osłaniania ładunku samochodów ciężarowych czy przyczep towarowych. Stanowi ono zwykle materiał o dość sporej powierzchni. Szkoda byłoby więc, żeby nie służył on żadnemu innemu celowi poza tym najbardziej praktycznym. Dlatego też powstał pomysł, aby plandeki samochodowe wykorzystywać w działaniach marketingowych.
Plandeki samochodowe są zazwyczaj na tyle duże, że spokojne da się na nich zamieszczać treści zarówno o sporej wielkości, jak i o sporej zawartości. Jakie mogą być to elementy? Po pierwsze na plandece samochodowej można umieścić logo i nazwę firmy. To podstawowe komponenty identyfikacji wizualnej każdego przedsiębiorcy. Dają one gwarancję na to, że zapadną w pamięć odbiorcy i pozostaną tam już na dłużej.
Obiekt taki jak plandeka jest jednak zazwyczaj na tyle duży, że nie trzeba ograniczać jego zawartości tylko do najbardziej podstawowych elementów. Równie dobrze można na nim umieścić inne informacje, na przykład dane kontaktowe. Z pewnością przydadzą się one każdemu, kto będzie chciał się skontaktować w celu nawiązania relacji biznesowych.
Decydując się na zwiększenie ilości treści w obrębie plandeki, warto jednak pamiętać o tym, by nie przesadzić. Wizualna prezencja samochodu musi być w końcu czytelna, a nie pstrokata. Odbiorca powinien się w niej łatwo orientować, a nie gubić. Kolor czcionek i logo najlepiej dopasować zaś do charakteru biznesu. Przykładowo jeżeli zajmujemy się zabawkami, możemy stosować wielobarwne rozwiązania.